Permanente Onderwijsstad Breda

Breda was in het jaar 2012-2013 de eerste Onderwijsstad van Nederland. Daar is D66 Breda trots op, maar het doel is om van Breda een permanente Onderwijsstad te maken. Een stad waarin iedereen zijn of haar talenten kan blijven ontwikkelen en waar (onderwijs)partijen structureel samenwerken om daarvoor te zorgen. De formele rol van de gemeente is beperkt op het gebied van onderwijs, veelal gaat het over huisvesting en bakstenen. Dit is belangrijk, omdat het de randvoorwaarden schept voor goed onderwijs. Door de huisvestingsgelden aan de schoolbesturen te ‘doordecentraliseren’ heeft Breda haar nek uitgestoken voor goed onderwijs. Schoolbesturen kunnen met de euro van de gemeente letterlijk meer doen en zorgen voor meer diversiteit zodat de Bredase leerling en ouder meer te kiezen heeft op onderwijsgebied. D66 Breda staat voor een gemeente die de bouwstenen legt en de cultuur creëert voor een permanente Onderwijsstad. Breda Onderwijsstad is een stad waarin leerlijnen van kleuter tot (master)student doorlopen en de contactlijnen tussen het onderwijsveld en andere partijen in de stad kort zijn.

Laatst gewijzigd op 19 maart 2019