Inrichting van Breda

Breda is een fijne stad om te wonen, te werken, te studeren en te verblijven. De stad heeft veel kwaliteiten, zoals het historisch centrum, het erfgoed, het groene buitengebied met groene verbindingen tussen wijken en dorpen en een compacte opbouw met veel laagbouw. D66 Breda koestert dit. Breda is een knooppunt gelegen aan internationale verbindingen over weg en rail tussen West-Brabant, Brabantstad, Rotterdam en Antwerpen. Het water is van oudsher belangrijk voor Breda. Denk alleen al aan de naamgevers van Breda: de Mark en de Aa.

Breda is ook steeds meer de stad van beeldcultuur. In verschillende projecten en samen met andere Europese steden werken we hieraan. Voor D66 Breda zijn gebieden die nog geen definitieve bestemming hebben kansen voor het versterken van die grafische kracht. Concrete voorbeelden om beeldcultuur zichtbaar te maken: de beschilderde fietsenstalling, grafische beelden in de openbare ruimte als speelobject voor kinderen, bankjes met geprinte tekst om over na te denken.