Steun ons en help Nederland vooruit

Dienstverlening en communicatie

Er zijn de afgelopen jaren onder aanvoering van de D66 wethouder belangrijke stappen gezet in de dienstverlening. De wachttijden aan de servicebalie zijn verkort en steeds meer producten worden digitaal aangeboden. De dienstverlening van de gemeente moet voor inwoners en bedrijven zo laagdrempelig mogelijk zijn. D66 Breda wil dan ook dat dat het één-loket principe verder uitgewerkt wordt via bewezen platforms en landelijke standaarden als mijnoverheid.nl en ondernemersdossier.nl.

Het aantal producten en diensten dat geheel online kan worden afgenomen kan nog verder worden uitgebreid en een paspoort of rijbewijs kan wat D66 Breda betreft ook prima bij u thuis of op het werk worden bezorgd. Ook bij complexe vragen moeten inwoners en bedrijven snel en goed geholpen worden. Bovendien moet er op ieder moment inzicht zijn in de status van (aan)vragen, welk kanaal een klant dan ook kiest (telefoon, balie, internet).

Laatst gewijzigd op 22 november 2018