Patrick Smans

Raadslid. Portefeuilles: Bereikbaarheid, Financiën, Circulaire Economie, Evenementen, Clubcultuur/Kunsthal.

34 jaar

Blauwe Kei Breda

We leven in een wereld die constant verandert. En verandering is niet altijd even makkelijk of eerlijk of iets waar we op zitten te wachten.
Maar verandering biedt ook kansen. Kansen op het gebied van werk, wonen of slimmere technieken op het gebied van zorg, mobiliteit of energieopwekking.
D66 staat voor gelijke kansen, zodat iedereen zichzelf maximaal kan ontplooiien in een richting die hij of zij ambieert.

Die gelijke kansen creëren we ook door onze samenleving duurzaam in te richten, zodat volgende generaties ook goed kunnen leven. Dat doen we door al die veranderingen te omarmen en om te zetten in mogelijkheden, door vooruit te kijken.
Deze progressief-liberale gedachte vormt dan ook de basis van mijn eigen normen en waarden.  Het is belangrijk dat we ons daarbij niet door de waan van de dag laten leiden, maar vast blijven houden aan onze idealen en van daaruit de nuance en verbinding zoeken. Daarbij kijk ik over grenzen heen en wil ik toekomstige, geografische, individuele en maatschappelijke belangen verbinden.

En hoe mooi is het om dat te doen in de mooiste en gezelligste stad van Nederland. Van de rust in het groene buitengebied, tot de sfeer in de (binnen)stad, van mooie evenementen tot een spannende clubcultuur. Maar ook met een prachtige diversiteit aan mensen, maar wel met mensen die er iets van willen maken en een prettige mentaliteit delen.
Daarom zet ik mij in voor D66 en Breda!

commissie ruimte

Meer van Patrick Smans