donderdag 12 april 2018

Wordt Breda teststad 5G?

“Een adequate digitale infrastructuur die voldoende capaciteit/bandbreedte biedt is een belangrijke voorwaarde voor het optimaal functioneren van bestaande en nieuwe bedrijven” erkent ook het Bredase College van Burgemeester en Wethouders, in antwoord op de vragen die D66 Breda enige tijd terug stelde .

Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft de wens uitgesproken om in de nabije toekomst een teststad voor het zogeheten 5G netwerk te benoemen. D66 Breda zou graag zien dat Breda die teststad wordt. In antwoord op onze vragen hierover, zegt het College van B&W dat de exacte datum van openstelling en de voorwaarden voor de kandidaatstelling nog niet bekend zijn, maar dat men momenteel onderzoekt of het mogelijk is om Breda aan te melden als teststad voor 5G, omdat het zijn van een teststad voor 5G kansen biedt en past bij de ambities van de gemeente Breda.

Het College gaf tevens aan samen met de regio op te trekken in de realisatie van een breedbandnetwerk in de gemeenten Zundert, Moerdijk, Etten-Leur en Roosendaal.

Lees hier alle antwoorden op onze vragen over het 5G netwerk en de stand van zaken van de aanleg van glasvezel in het buitengebied.