zaterdag 20 februari 2010

Bustour in Breda

Vrijdagmiddag 19 februari was de landelijke campagnebus in Breda. Om de gemeenteraadsverkiezingen en de standpunten van D66 te promoten trok een grote groep democraten door de stad.

De bustour bracht ondermeer Eerste Kamerlid Gerard Schouw, Tweede Kamerlid Fatma Koser Kaya en Europarlementarier Sophie in het Veld.

Bekijk hier het filmpje over de bustour.

Samen met de Bredase kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen liepen zij met architect Eloi Koreman een historische wandeling door de oude binnenstad, waarbij de Bredase architect wees op het belang van behoud van erfgoed. D66 Breda vindt een sterk architectuurbeleid wenselijk. Fractievoorzitter Saskia Boelema heeft in dit kader een Architectuurnota ontwikkeld waarin wordt gepleit voor een Stadsbouwmeester. De nota werd aangeboden aan Frans Parthesius, voorzitter van Gebouw F.

De campagnedag werd afgesloten met een politiek café in Hotel Sutor. Vragen werden gesteld aan de landelijke en lokale politici, waarbij onderwerpen aan de orde kwamen als onderwijshuisvesting, Uruzgan en de CSM-fabriek.

Ga voor meer foto's naar de D66 Breda Flickr pagina